4 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Pangkor

SEBUT saja tentang Pulau Pangkor mesti anda teringat akan pemandangan cantik pantai yang terdapat disana. Bagi anda yang ingin pergi bercuti, inilah pilihan tepat bagi anda bercuti iaitu di Pulau Pangkor. Nak tahu lebih lanjut tentang tempat menarik di Pulau Pangkor. Jom lihat dibawah ini!

 4 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Pangkor

4 Tempat Menarik Bercuti di Pulau Pangkor

1-Pantai Nipah dan Coral Beach

Selain mempunyai pemandangan yang cantik, terdapat juga pelbagai aktiviti menarik seperti snorkelling dan sukan air yang anda boleh cuba. Antara sukan air anda boleh cuba seperti banana boat, water ski dan berkanu.

2-Batu Bersurat

Di Pulau Pangkor, anda juga boleh melawat batu bersurat yang dikenali Tiger Rock yang berdekatan di Kota Belanda. Apa yang menarik di batu bersurat ini, terdapat ukiran seekor harimau membawa lari seorang kanak-kanak dan juga tulisan seperti 'If Carlo 1743'.

3-Pasir Bogak

                        Image result for Pasir Bogak

Bagi anda pergi ke Pasir Bogak, anda tidak akan lepaskan peluang melihat sendiri burung enggang seperti ada di Sarawak di persekitaran Sea View Resort.

4-Kota Belanda

Salah satu tempat menarik yang ada di Pulau Pangkor. Dahulunya Kota Belanda ini dijadikan kubu pertahanan dan juga tempat penyimpanan bijih timah.


No comments

Powered by Blogger.