Pengakuan Seorang Wanita Yang Dikatakan Nabi Baru Utusan Allah

Wanita Ini Mengaku Nabi Baru Utusan Allah

Hadasari, seorang wanita pertengahan umur yang sekian lama menggemparkan laman media sosial. Perempuan ini membuat heboh lantaran pengakuannya yang sangat mengejutkan, dia dengan sangat mengaku sebagai nabi baru utusan Allah yang akan menggenapkan Al-Quran dan diutus untuk seluruh umat manusia.

Awal berita ini menjadi heboh adalah kerana ada seorang pemilik akaun Facebook bernama Nur Hidayah Qalby yang mem-posting foto wanita tersebut. Dalam statusnya, pemilik akaun tersebut mengatakan:

"Assalamu alaikum, kebetulan org ini datang ke kampusku, entah mau apa. Tapi kata dia masih Al-Quran mau ditambah dan itu perintah ALLAH SWT, dan dia adalah seorang Nabi yaitu setelah Nabi Muhammad SAW. Namanya Nabi Hadasari, Entahlah mungkin dia setengah waras," ujarnya dalam caption gambar tersebut.

Selain itu, menurut status tersebut juga didapati ada risalah yang juga dimuat naik ke Facebook. Dalam risalah tersebut tertulis bahawa Hadasari mengaku diperintahkan oleh Allah SWT untuk menyampaikan kepada seluruh umat dan agama di seluruh dunia.

Dalam risalah tersebut tertulis,

"Nabi Hadasari ditugaskan menyampai semua agama. Jangan saling membenci dan jangan saling bermusuhan. Dunia ini sudah memasuki dunia ketiga. Langit dan bumi sudah berantakan isi kandungannya oleh perbuatan manusia. Nabi Hadasari bangkit dari Nabi Adam dan Hawa,".

Postingan ini akhirnya menjadi viral di dunia maya, sehingga banyak netizen yang bertindak balas terhadap perkara tersebut dengan berbagai macam tanggapan. Ada yang menganggapnya dengan serius ada pula yang menganggapnya dengan gurauan.

Sebagai pelajaran saja bahawa di dalam Islam sudah jelas diterangkan bahawa nabi terakhir sekaligus penutup para nabi dan rasul adala nabi Muhammad SAW. Beliau adalah nabi terakhir dan penutup para nabi, kedatangannya di dunia menandakan bahawa akhir zaman sudah dekat.


No comments

Powered by Blogger.