Cinta Sejati Suami Maut Terbakar Yang Menyedihkan



YIXING - CHINA. Seorang suami mengorbankan nyawanya demi menyelamatkan isteri daripada kebakaran sebuah van yang dipandunya, kebakaran berlaku dipercayai dek kerana terjadinya satu kemalangan jalan raya.

Memetik laporan daripada Shanghaiist.com, kejadian yang berlaku pada Jumaat lalu, di bandar Yixing, Daerah Jiangsu, itu disaksikan oleh orang ramai sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 7.00 pagi waktu tempatan itu, membabitkan pertembungan sebuah bas dengan van.

Menurut para saksi, pemandu van itu dilihat mendorong sang isteri keluar daripada van yang sedang terbakar, namun dia sendiri ditelan api kerana tidak sempat berbuat demikian selepas membantu isterinya keluar daripada van itu.

Netizen melontarkan pujian kepada sang suami kerana keberaniannya itu, bahkan ketika berhadapan dengan maut. "Inilah cinta sejati, iaitu mengorbankan diri sendiri untuk seseorang yang dicintai," kata seorang netizen.

"Aku menangis ketika sedang menulis ini, aku harap dia beristirehat dengan damai dan sang isteri boleh mendapat ketenangan diatas sifat keberanian suaminya," kata seorang netizen lain.

Kemalangan kereta yang mengakibatkan kebakaran di jalan-jalan raya di China sudah selalu terjadi.

Awal tahun lalu, seorang warga China berusia 24 tahun menjadi wira setelah menyelamatkan lima orang anggota sebuah keluarga sesaat sebelum kenderaan keluarga itu meletup dan terbakar.

No comments

Powered by Blogger.