Misteri Kehilangan Helikopter Dari Radar di Sarawak



KUCHING - Pasukan bertindak diketuai Polis Diraja Malaysia dengan kerjasama agensi lain ditubuhkan segera untuk mencari helikopter yang hilang di Sarawak, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Beliau menyatakan demikian dalam laman Twitternya malam ini. Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein pula dalam Twitternya berkata pasukan tentera udara dan darat juga turut dikerah untuk membantu operasi mencari dan menyelamat sebuah helikopter yang dilaporkan hilang.

Saya telah berjalan Tentera Udara Diraja Malaysia dan Tentera Darat Malaysia bersama-sama dalam operasi mencari dan menyelamat helikopter yang dilaporkan hilang itu," katanya.

Sementara itu, sebanyak 30 anggota pasukan bomba dan penyelamat Sarawak dari unit 'Special Tactical Operation Rescue Malaysia (STORM)' digerakkan ke Sebuyau, kira-kira 200km dari sini malam ini, sebagai pasukan awal mencari helikopter yang hilang semasa dalam perjalanan dari Betong ke sini petang tadi .

Pengarah Bomba Sarawak, Nor Hisham Mohammad berkata sehingga pukul 9 malam, tiada pihak yang boleh mengesahkan lokasi sekitar helikopter itu hilang, namun ahli STORM tetap akan digerakkan menghala ke Sebuyau malam ini sebagai persiapan awal.

Menurutnya unit udara bomba juga sudah diletakkan dalam keadaan berjaga-jaga dan bersiap sedia untuk digerakkan.

https://youtu.be/BlhNF6F_BME

Sumber: BERNAMA

No comments

Powered by Blogger.