5 Simbol Illuminati Terkenal Yang Dianggap Simbol Syaitan

5 Simbol Terkenal yang Dianggap Simbol Setan


Simbol adalah sebuah lambang yang digunakan oleh seseorang atau kumpulan sebagai identiti bagi yang menggunakannya. Banyak sekali simbol-simbol di dunia ini yang digunakan oleh berbagai macam syarikat atau kumpulan yang melambangkan identiti mereka.

Namun, dari sekian banyak simbol-simbol yang ada di dunia ini beberapa diantaranya mengandung kontroversi kerana suatu hal. Hal yang paling umum adalah kerana simbol-simbol tersebut dianggap sebagai simbol-simbol iblis atau iluminati.

Teori konspirasi memang banyak yang menulis tentang simbol-simbol iblis dan sebagainya, namun benar atau tidaknya tentang simbol-simbol tersebut belum diketahui dengan pasti.

Dan berikut ini adalah beberapa simbol-simbol terkenal yang dianggap sebagai simbol iblis:

1. CBS
CBS


CBS adalah salah satu stesen TV yang menggunakan simbol atau logo yang kontroversi. Syarikat tersebut menggunakan logo mata satu yang selalu dikaitkan dengan All Seeing Eye.

Lambang mata yang berasal dari mata Horus, dewa Mesir yang berhubungan dengan matahari. Mata Horus merupakan simbol mistik dari kekuatan gelap yang bermakna dapat melihat segala-galanya.

Sedangkan bagi orang islam, simbol tersebut adalah simbol Dajjal. Dajjal adalah raja iblis yang akan turun ke dunia dan membuat kehancuran di akhir zaman, Dajjal bermata satu.

Simbol ini juga di kaitkan dengan organisasi rahsia seperti Freemason dan Illuminati yang menurut khabar merupakan pemuja iblis.

2. Texaco

Texaco

Syarikat perusahaan minyak terkenal asal Amerika iaitu Texaco juga dianggap menggunakan simbol iblis untuk syarikatnya. Hal tersebut terlihat sangat jelas kerana Texaco menggunakan lambang bintang David yang sekaligus pentagram.

Pentagram sendiri dipercayai sering digunakan tukang sihir perempuan dalam melakukan praktenya selama berabad-abad. Di mana para penyihir percaya jika Lucifer sang iblis adalah Tuhan mereka.

3. Alfa Romeo

Alfa Romeo

Syarikat kereta asal Itali Alfa Romeo juga dipercayai menggunakan simbol syaitan. Disalah satu sisinya syarikat tersebut meletakan ular sebagai logonya.

Logo ular tersebut dipercayai sebagai kelompok persaudaraan ular yang dituduh sebagai kumpulan pengikut iblis sejak awal dunia atau sejak zaman Nabi Adam.

4. P & G

P&G

P & G merupakan syarikat multinasional yang bergerak di bidang penyediaan barang pengguna. Syarikat tersebut menggunakan logo huruf P dan G dengan begitu besar, namun sebelum menggunakan logo tersebut P & G sempat menggunakan logo lelaki berjanggut di dalam bulan dengan 13 bintang yang menggambarkan tanah jajahan asli Amerika.

Namun logo tersebut di tuding sebagai simbol setan dengan lelaki tersebut adalah Lucifer yang mempunyai tanduk baphomet serta melambangkan 3 angka iblis, 666 di janggutnya.

5. Monster Energy

Monster Energy

Mungkin kita sering sekali mencari lambang minuman berenergi ini. Ya lambang milik syarikat minuman bertenaga ini sangat popular di seluruh dunia. Bahkan lambang ini sudah banyak di pelbagai brand yang membuatnya semakin popular.

Namun tahukah anda jika lambang tersebut dianggap sebagai salah satu simbol setan? Simbol M pada logo tersebut merupakan 3 angka berderet untuk Vavs. Vavs sendiri merupakan angka 6 dalam abjad Ibrani. Jadi jika angak tersebut dipenuhi maka berarti 666 yang merupakan simbol syaitan.

Itulah beberapa simbol terkemuka yang dianggap sebagai simbol-simbol syaitan, bagaimana menurut anda? Sudah pasti benar.

No comments

Powered by Blogger.