Panduan Mudah Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Tinggi

Panduan Mudah Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Tinggi|DENGAN keadaan semasa yang membebankan disebabkan kos sara diri yang tinggi dan kenaikan harga barang. Kini, anda boleh buat pilihan samada ingin berhijrah ke Singapura atau sebaliknya. Anda mahu mencari peluang pekerjaan di Singapura? Bagaimana hendak mencari kerja kosong yang ditawarkan di Singapura? Kenapa anda berminat ingin bekerja di Singapura? Untuk pengetahuan anda, kini anda boleh lihat sendiri kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar dengan Ringgit Malaysia ialah kira-kira 1SGD = RM3.10. Memang beza gaji ada di Malaysia. Bayangkan anda mampu mendapat gaji 3x kali ganda berbanding anda di Malaysia.

Baca juga:
Kelebihan Bekerja di Singapura


Tawaran Gaji Bekerja di Singapura

Bayangkan kerja sebagai tukang cuci di Singapura:

Anda tak perlu mempunyai sijil pun sudah mampu mendapat gaji sehingga $ 1500-1600. Percaya tak! Jika ditukarkan kepada matawang Ringgit Malaysia, ianya berjumlah sudah mencecah RM4500. Itu baru kerja sebagai tukang cuci. Sekiranya anda mempunyai kemahiran dan sijil kelayakan, gajinya lebih tinggi dan sangat lumayan! Memang tinggi gaji bekerja di Singapura...

Bagaimana Caranya Untuk Bekerja di Singapura?

Mungkin soalan ini yang paling banyak ditanyakan untuk orang-orang yang berminat bekerja di sini. Pertama kali yang harus dilakukan iaitu cuba untuk melamar ke perusahaan di Singapura. Jika syarikat berminat maka syarikat tersebut akan memproses lebih lanjut lamaran tersebut dan akan membuatkan izin kerja. Izin kerja ini hanya berlaku untuk syarikat yang dituju, tetapi tidak boleh digunakan untuk bekerja di tempat lain. Sebagai contoh jika si "A" dibuatkan izin kerja oleh syarikat "X", maka di dalam permit kerja tersebut akan disenaraikan syarikat "X" sebagai pemberi kerja. Jika si "A" ingin berpindah ke syarikat "Y" maka dia tidak boleh memakai izin kerja yang lama dan syarikat "Y" harus mengajukan izin kerja yang baru buat si "A".

Terdapat beberapa macam izin kerja, tetapi yang umum bagi kalangan profesional adalah S-Pass dan E-Pass. Masing-masing S-Pass dan E-Pass mempunyai limit gaji tersendiri.

S Pass dikategorikan sebagai:
"The S Pas allows mid-level skilled staff to work in Singapore. Candidates need to earn at least $ 2,200 a month and have the relevant qualifications and work experience"

E Pass dikategorikan sebagai:
"The Employment Pass allows foreign professionals, managers and executives to work in Singapore. Candidates need to earn at least $ 3,300 a month and have the relevant qualifications and work experience"

Panduan Mudah Bekerja Di Singapura Dengan Gaji Tinggi

Persoalannya bagaimana anda yang berminat nak cari kerja dan bekerja di Singapura tetapi masih tidak dapat gambaran jelas untuk memulakan langkah dalam mencari peluang bekerja di Singapura?

Disini saya memperkenalkan Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura yang dapat membantu dan memberikan gambaran jelas kepada yang berminat dan ingin bekerja di Singapura.

Anda tidak perlu risau panduan ini membongkarkan segala rahsia, cara mencari kerja, bagaimana cara masuk ke Singapura, permit kerja, bayaran gaji dan bermacam lagi maklumat.

Klik > Panduan Mudah Bekerja Di Singapura

Ebook Panduan Mencari Kerja & Bekerja Di Singapura

Berikut adalah antara isi kandungan yang terkandung di dalam panduan ebook ini:

BAB 1: STRATEGI MENCARI KERJA

BAB 2: DOKUMEN-DOKUMEN PENTING

BAB 3: PENGANGKUTAN

BAB 4: TEMPAT PENGINAPAN

BAB 5: HAL-HAL PENTING YANG LAIN

Bagi anda yang berminat bekerja di Singapura anda boleh dapatkan panduan secara terus di Ebook 'Panduan Mencari Kerja dan Bekerja Di Singapura'

KLIK >>Dapatkan Ebook Panduan Mencari Kerja dan Bekerja Di Singapura Mulai Sekarang


No comments

Powered by Blogger.