MasyaAllah , Inilah 5 Kanak-Kanak Ajaib di Dunia

TIDAK ada yang tidak mungkin bagi Allah.Segalanya Allah atur dengan kehendak terbaik menurut - Nya .Termasuk kejadian - kejadian luar biasa yang dialami oleh ke lima kanak-kanak ajaib di dunia ini. Inilah lima kanak-kanak ajaib yang menggemparkan dunia kerana kehebatan yang Allah anugerahi kepada mereka .

1. Akrit Jaswal

                                Image result for akrit jaswal

Akrit Jaswal yang mempunyai IQ 146 ( manusia terpintar di India ) sejak berusia 7 tahun ia sudah boleh melakukan operasi pembedahan secara otodidak .

2. Sayyid Muhammad Husein Tabataba'i

                               Image result for Sayyid Muhammad Husein Tabataba'i

Sayyid Muhammad Hussein Tabataba'i seorang kanak-kanak yang sudah hafal surat - surat dalam Al - Qur'an dan sudah boleh menafsirkannya dan sudah mendapat gelar Doktor di usia tujuh tahun di Hijaz Collage Islamic University di Inggeris .

3. Abdurrahman Farih

                              Image result for abdurrahman farih

Di bumi Algeria , ada kanak-kanak berusia tiga tahun ini bernama Abdurrahman Farih boleh menghafal Al Quran melalui pendengaran terhadap tilawah Al Quran sejak ia masih di dalam kandungan ibunya .

4. Ali Yakubov

                             Image result for ali yakubov

Di Russia ada kemunculan ayat - ayat ' Al Quran " di sekujur tubuh bayi berusia sembilan bulan , bayi itu bernama Ali Yakubov , mampu membuat 2000 orang Muslim dari kawasan utara Rusia mendatangi untuk melihatnya .

5. Syarifuddin Khalifah

                            Image result for Syarifuddin Khalifah

Syarifuddin Khalifah , seorang anak ajaib , lahir di Arusha , di bahagian utara Tanzania ( sebuah negara di Afrika Timur ) di usia satu setengah tahun sudah hafal Al - Quran dan boleh solat lima waktu . Lebih mengherankannya lagi ia terlahir bukan dari orang tua yang menganut agama Islam . Ia telah mengislamkan lebih dari beribu-ribu orang .

No comments

Powered by Blogger.