Apa Itu Pokemon Go?

Pokemon Go adalah sebuah permainan baru yang berasaskan augmented reality ( AR ) yang dibangunkan oleh Pokémon Company yang bekerja sama dengan Nintendo dan Niantic di mana pemain boleh merasakan sensasi pengembaraan untuk mencari Pokémon di dunia nyata . Permainan ini boleh dimuat turun secara percuma di Android dan iOS .

Cara mainnya , pemain akan bertindak sebagai carian Pokémon dengan cara berjalan - jalan ke tempat - tempat yang dikesan ada Pokémon di tempat itu . Permainan ini memerlukan rangkaian internet dan GPS agar game Pokémon Go boleh berjalan dengan lancar .

Untuk itu , telefon pintar kamu harus mempunyai tujuan yang memenuhi syarat agar dapat memainkan game Pokémon Go ini . Pokemon Go merupakan permainan baru yang sedang naik daun akhir - akhir ini .

Bahkan dengan populernya, pelayan Nintendo sampai kalah kerana mendapat banjiran traffic dari para pemain yang penasaran dengan game keluaran Nintendo dan Niantic ini .

Lihat video di bawah ini :
Discover Pokémon in the Real World with Pokémon GO!

Ketika hendak menangkap Pokemon menggunakan kamera, pemain perlu mengaktifkan AR mode sehingga pemain boleh melihat dunia Pokemon melalui skrin telefon pintar sebagai pemidang tilik dari kamera peranti. Nantinya , pemain akan melihat pelbagai animasi dan objek 3D di skrin tersebut .

Objek - objek 3D tersebut nantinya berupa raksasa Pokemon. Anda nantinya akan berperanan sebagai Jurulatih yang bertugas untuk menangkap sebanyak mungkin Pokemon .
               
Tidak hanya sekadar mencari Pokemon saja, trainer ( sebutan untuk pemain Pokemon Go ) juga bertanggungjawab untuk melatih para Pokemon agar boleh naik level dan semakin kuat. Pokemon yang dilatih juga boleh berkembang menjadi lebih besar dengan kemampuan yang lebih hebat lagi .

Selain itu, para pemain juga boleh saling bertukar Pokemon dan membuat pertarungan antara Pokemon.Tentu ini menjadi sebuah keseruan tersendiri dari game Pokemon Go ini .

Tunggu apa lagi download la mulai sekarang.

No comments

Powered by Blogger.