Inilah 10 Ucapan Emas SMS Menjelang Ramadhan


TAK terasa bulan suci ramahan tinggal menghitung hari. Umat ​​muslim di seluruh penjuru dunia tentu sedang menanti-natikan bulan mulia ini bukan?

Ada banyak cara umat Islam dalam menyambut ramadhan, tak tertinggal dengan umat muslim yang ada di Malaysia. Salah satu cara yang biasa dilakukan umat muslim di Malaysia menjelang ramadhan ialah dengan saling menghantar sms atau broadcast berupa kata-kata mutiara atau ucapan unik lain.

Berikut ucapan-ucapan sms menjelang bulan suci ramadhan:

1. Tiada hidup tanpa khilaf dan dosa, bulan penuh rahmat dan ampunan telah datang menjelang, maafkanlah segala kesalahan agar kita mendapat rahmat dan ampunannya. Selamat Menyambut Bulan Suci Ramadhan!

2. Tiada kata seindah zikir, tiada hari seindah hari ramadhan. untuk itu izinkan kedua tangan bersimpuh maaf untuk insan yang tak terjaga, janji yang terabaikan, hati yang berprasangka dan semua sikap yang pernah menyakitkan, mohon maaf lahir & bathin. Selamat menunaikan ibadah puasa.

3. Jika ramadhan adalah lentera, saya mahu membuka tabirnya dengan maaf agar ia menembusi tingkap fitri dari tiap helai khilaf. Selamat menjalankan ibadah puasa.

4. Ketika senja syaban mula berlalu dan fajar Ramadhan pun mula menjelang, dari jauh iznkan tangan ini bersimpuh maaf untuk lisan yang pernah menoreh luka, jnji yang terabai, hati yang berprasangka, dan sikap yang pernah menyakitkan. Mohon maaf lahir batin atas segala kesalahanku. Selamat memasuki bulan suci ramadhan, semoga amal ibadah kita diredhai Allah SWT.

5. Marhaban ya ramadhan. Tiada kata seindah zikir, tiada bulan seindah bulan ramadhan, izinkan kedua tangan bersimpuh maaf untuk lisan yang tak terjaga, janji yang terabaikan, dan hati yang pernah menyakiti. Menjelang bulan suci ramadhan, mohon maaf lahir & batin.

6. Mata kadang salah melihat, mulut kadang salah berucap, hati kadang salah menduga. Selamat menunaikan ibadah puasa, mohon maaf lahir & bathin.

7. Perkataan yang indah adalah "lailaha illallah muhammaddurasulullah", lagu yang merdu adalah "azan", media yang terbaik adalah "Al-Quran", senaman yang sihat adalah "solat", diet yang sempurna adalah "puasa", kebersihan yang menyegarkan adalah "wuduk ", perjalanan yng indah adalah" haji ", khayalan yang baik adalah ingat" kematian, dosa dan taubat ". Selamat menjemput bulan yang penuh kemuliaan. Marhaban yaa ramadhan.

8. Marhaban ya Ramadhan, semoga bulan ini penuh BBM (Bulan Barokah dan Maghfirah). Mari kita PREMIUM (Pre Makan dan Minum) serta SOLAR (Sholat Lebih Rajin), dan MINYAK TANAH (Meningkatkan Iman dan Banyak Tahan Nafsu Amarah) serta PERTAMAX (Perangi Tabiat Maksiat). Mohon Maaf Lahir dan Bathin. Selamat Menunaikan Ibadah Puasa 1437 H.

9. Selamat datang di penerbangan Ramadhan Air Line, dengan no. penerbangan 1437 H dengan tujuan kota Idul Fitri. Perhatian kepada semua penumpang bahawa kita akan terbang di atas ketinggian lapar & dahaga kira-kira 29 atau 30 hari lamanya. Untuk itu kepada seluruh penumpang agar menggunakan tali pinggang puasa & tegakkan kerusi solat demi keselamatan bersama. Saya Co. Pilot ZAKAT FITRAH yang akan menyelamatkan para penumpang semua yang sempurna puasanya. Atas Nama Kerabat Kerja Ramadhan Air Line mengucapkan: Selamat Menunaikan Ibadah Puasa 1437 H, dengan iringan do'a semoga kita semua jumpa lagi dalam penerbangan selanjutnya. Amiin.

10. Mungkin hari-hari yang lewat telah menyisakan sebersit kenangan yang tak terlupa

Ada salah, ada khilaf, ada dosa yang mengikuti perjalanan hari-hari itu
Agar tak ada sesal, tak ada dendam, tak ada penyesalan
Mari kita sama-sama sucikan hati, diri, dan jiwa kita
Marhaban Yaa Ramadhan.

Source: Dari berbagai sumber

No comments

Powered by Blogger.