5 Rahsia Kekuatan Pasukan JDT FC Musim 2017

KINI pasukan JDT FC dibawah kendalian baru Benjamin Mora selepas Mario Gomez meletak jawatan selaku jurulatih amat digeruni mana-mana pasukan yang bertemu dengan skuad Harimau Selatan. Apakah rahsia disebalik kejayaan pasukan JDT FC mengungguli Liga Super pada musim 2014, 2015 dan 2016? Adakah skuad JDT FC mampu mempertahankan takhta Liga Super pada musim 2017? Anda ingin tahu rahsia kekuatan ada pada pasukan JDT FC?

Baca juga:
5 Rahsia Kekuatan Pasukan Kedah Musim 2017

5 Rahsia Kekuatan Pasukan JDT FC Musim 2017

5 Rahsia Kekuatan Pasukan JDT FC Musim 2017

Berikut adalah beberapa rahsia kekuatan pasukan JDT FC musim 2017:

1-Persiapan

JDT FC pada musim ini melakukan banyak perubahan dengan memasukkan beberapa pemain bintang sama ada tempatan atau import. Antara muka baru yang dibawa pada musim ini iaitu Gabriel Guerra, Brian Ferreira, Gonzalo Cabrera, Nazmi Faiz, Hazwan Bakri, Afiq Fazail dan Safawi Rasid.

2-Serangan

Setiap pasukan akan menumpukan bahagian jentera serangan masing-masing. Musim lalu, pasukan JDT FC mempunyai Pereyra Diaz dan Martin Lucero yang menjadi nadi kekuatan dan kini mereka mempunyai penyerang prolifik yang hampir setiap perlawanan menjaringkan gol iaitu Gabriel Guerra. Selain Gabriel Guerra, Kedah juga mempunyai pemain seperti Hazwan Bakri dan Cabrerra yang juga handal membuat umpanan ke hadapan dan mampu menjaringkan gol.


3-Jentera Tengah

Jentera bahagian tengah menjadi nadi kekuatan pasukan JDT FC pada musim lalu. Kelincahan dan kepakaran Safiq Rahim selaku kapten menjadi sumber kekuatan dibahagian tengah selain dibantu oleh Afiq Fazail dan Nazmi Faiz yang cukup bijak mengawal bola dibahagian tengah.


4-Kekebalan Pertahanan

Kekebalan pertahanan pasukan JDT FC dapat dilihat hasil empat pertahanan gandingan terbaik iaitu Kunalan, Marcos Antonio, Aidil Zafuan dan Fazly Mazlan yang bijak membaca serangan dari musuh.

Marcos Antonio amat sinonim dengan kawalan baik dan kekebalan menjaga serangan musuh tidak sekali dinafikan lagi.

5-Taktikal Benjamin Mora

Benjamin Mora mempunyai taktikal dan falsafah tersendiri yang cukup jelas apabila alih selaku jurulatih JDT FC menggantikan Mario Gomez. JDT FC pada musim ini menetapkan formasi yang cukup berkesan seperti 4-3-2-1. Pemain seperti Cabrerra, Gabriel Guerra dan Safiq Rahim mampu bermain pelbagai sistem dan amat membantu pasukan JDT FC pada musim ini.

Adakah pasukan JDT FC pada musim 2017 ini mampu meraih sebarang piala kejohanan? 

No comments

Powered by Blogger.