Kelebihan Bekerja di Singapura Dengan Gaji Lumayan

Kelebihan Bekerja di Singapura Dengan Gaji Lumayan|MELIHAT keadaan semasa di Malaysia yang membebankan disebabkan kos sara diri yang tinggi dan kenaikan harga barang. Kini, ramai orang yang mencari alternatif ingin berhijrah ke Singapura untuk mendapatkan pekerjaan lebih baik dan gaji lebih tinggi. Anda mahu mencari peluang pekerjaan di Singapura? Tapi bagaimana hendak mencari kerja kosong yang ditawarkan di Singapura? Kenapa anda berminat ingin bekerja di Singapura?

Baca juga:
Panduan Mudah Bekerja di Singapura

               Image result for Kelebihan Bekerja di Singapura Dengan Gaji Lumayan

Kini anda boleh melihat sendiri kadar tukaran matawang antara Singapore Dollar dengan Ringgit Malaysia ialah kira-kira 1SGD = RM3.10. Memang beza gaji ada di Malaysia. Bayangkan anda mampu mendapat gaji 3x kali ganda berbanding anda di Malaysia. Nak tahu kenapa anda lebih memilih bekerja di Singapura?

3 Kelebihan Bekerja di Singapura

1-Pendapatan Lumayan Disebabkan Gaji Yang Tinggi

Sedia maklum, negara Singapura merupakan salah satu negara yang maju di dunia dengan ekonomi yang pesat membangun. Tidak dapat dinafikan, bayangkan jika gaji bulanan sebanyak 1,000 SGD, kalau ditukarkan kepada matawang Ringgit Malaysia anda boleh dapat RM 3,100. Memang lumayan kan!

2-Kos Sara Hidup Yang Rendah

Bayangkan anda bekerja di Singapura, tetapi anda masih boleh menetap di Malaysia terutama di Johor Bahru. Dari sinilah anda boleh jimat kos sara hidup dan memiliki gaji yang lumayan.

3-Permit Kerja Yang Sah

Apabila anda bekerja di Singapura, anda akan bekerja secara sah dengan menggunakan permit kerja yang sah dari Ministry of Manpower (Singapura). Anda tidak perlu risau bekerja di Singapura kerana dilindungi undang-undang buruh daripada ditipu oleh majikan.

Perkara Penting Anda Perlu Buat Jika Ingin Bekerja di Singapura

Jika anda ingin bekerja di Singapura, terdapat satu 'Panduan Mencari Kerja dan Bekerja di Singapura' anda perlu dapatkan.

KLIK >> 'Kerja Singapura' untuk maklumat lanjut

Antara kandungan penting yang dikongsikan adalah seperti berikut:

1- STRATEGI MENCARI KERJA

2- DOKUMEN-DOKUMEN PENTING

3- PENGANGKUTAN

4- TEMPAT TINGGAL/PENGINAPAN

5- PERKARA PENTING YANG LAIN

Jika anda berminat, apa lagi klik mulai sekarang untuk tempahan 'Di Sini'. Anda mampu mengubah hidup anda sendiri apabila bekerja dengan mendapat gaji 3x kali ganda berbanding di Malaysia.

                 Image result for Kelebihan Bekerja di Singapura Dengan Gaji Lumayan

No comments

Powered by Blogger.