Tips Mudah Traveling Dengan Pesawat Terbang

SAAT traveling menggunakan pesawat terbang akan terasa menyenangkan ketika anda merasakan keselesaan sepanjang perjalanan. Namun ada kalanya situasi tertentu membuat perjalanan terasa membosankan dan tidak selesa. Kalau anda hanya satu jam dalam perjalanan terbang mungkin anda masih boleh bersabar dengan ketidaknyaman itu, tetapi jika anda perlu berada 12 jam dalam penerbangan semasa anda terus merasa tidak selesa.

Tips Mudah Traveling Dengan Pesawat Terbang

Berikut adalah 4 tips yang boleh dilakukan agar anda merasa selesa semasa dalam penerbangan.

Tips Mudah Traveling Dengan Pesawat Terbang

1-Pilih Tempat Duduk Ideal

Ada baiknya anda menempah tiket pesawat dengan memberi perhatian kepada lokasi duduk anda. Lokasi duduk ini juga memberi peranan dalam memberikan keselesaan untuk anda semasa dalam perjalanan terbang. Cuba untuk elakkan beberapa baris pertama dari kerusi pesawat. Di baris-baris awal dari kerusi pesawat ini biasanya diduduki oleh anak-anak. Lokasi dekat sayap pesawat seolah-olah jadi tempat duduk yang sesuai dan selesa untuk anda.

2-Membawa Bantal Leher

Jika anda berada dalam penerbangan yang memakan masa lama mungkin anda akan tertidur selama dalam perjalanan. Ada dua perkara yang ingin dielakkan ketika anda tertidur dalam pesawat. Pertama, tanpa sedar kepala anda sudah tersandar di bahu orang asing yang duduk di sebelah anda. Kedua, anda bangun dalam keadaan leher yang terasa sakit dan kaku. Ini sering dialami dalam penerbangan dengan masa yang lama. Untuk mengelakkan dua hal itu anda boleh membawa bantal leher. Bantal leher akan meletakkan kepala anda tetap dalam keadaan tegak dan tidak mengganggu orang yang ada di sebelah anda.

3-Membawa Makanan Ringan

Kebanyakan syarikat penerbangan menawarkan makanan percuma selama perjalanan, walaupun ada menu tertentu yang harus anda beli. Tapi tidak semua menu yang disediakan sesuai dengan selera, harganya juga boleh jadi lebih mahal. Mengambil makanan sepanjang perjalanan sambil melihat pemandangan di bawah pesawat membantu untuk mengatasi rasa bosan.

4-Menonton Filem Kegemaran Sebelum Terbang

Anda tidak perlu mengeluarkan kos lebih untuk menonton channel kegemaran yang ditawarkan syarikat penerbangan. Senarai filem kegemaran sudah ada dalam laptop atau tablet yang anda bawa, tentunya filem-filem ini sudah anda download jauh-jauh hari sebelum melakukan perjalanan terbang. Anda boleh menikmati penerbangan sambil menonton filem-filem kegemaran yang ada di gadget anda.

Selamat mencuba! Mudah-mudahan dapat membantu anda saat ingin travelling dengan pesawat terbang.

1 comment:

  1. good tips! kalau duduk dlm flight in long hour rasanya sy akan duduk di bhgian aisle supaya senang nak ke toilet. bantal leher pun pentinggg!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.