Manfaat Memicit Kaki Setiap Malam Sebelum Tidur

APA yang sering anda lakukan sebelum tidur? Menonton tv atau berbual sesuatu bersama keluarga? Namun, disebalik mengurut kaki sebelum tidur ternyata berpengaruh positif terhadap kesihatan.

Manfaat Memicit Kaki Setiap Malam Sebelum Tidur

Anda harus memerhatikan titik-titik urutan pada kaki. Titik urutan ini tidak hanya sebagai kelonggaran untuk menghilangkan stres tapi membuat anda sembuh dan terhindar dari segala penyakit.

Apa manfaatnya anda mengurut kali sebelum tidur?

Pertama kali dapat membantu merangsang dan meningkatkan ghairah seksual. Selain itu, paru-paru dan otak berhubung dengan ibu jari kaki, sedangkan jari kaki kedua, ketiga, dan keempat boleh membantu mengatasi sakit gigi. Peredaran darah pun mengalir dengan lancar. Manfaat lain, iaitu merangsang rembesan peluh dan juga mengurangkan lemak.

Bagaimana untuk melakukan urutan tersebut?

-Anda tidak perlu mengurut lebih daripada 15 minit, menurut laman mamabee.

-Malah, urutan berjaya bila berlangsung 10 hingga 15 minit. Saraf dalam jumlah yang sangat besar tertumpu di telapak kaki.

-Untuk itu, picitlah tepat di telapak kaki. Ujung-ujung saraf di telapak kaki merebak seperti jaring labah-labah di seluruh tubuh anda.

-Anda boleh menekan ibu jari pada titik-titik tertentu yang akan mempengaruhi organ tubuh. Tekan pada titik tertentu selama beberapa saat lalu beralih ke titik lain.

Selamat mencuba!

No comments

Powered by Blogger.