Kenali 4 Kesalahan Dalam Melakukan Amalan Diet


Jika anda seorang yang suka melakukan amalan diet, sedari beberapa kesalahan yang biasa dilakukan anda dalam melakukan amalan diet. Berikut 4 kesalahan diet yang perlu anda ketahui:

1. Diet terlalu padat
Diet yang terlalu padat tidak baik bagi kesihatan tubuh anda. Boleh jadi, anda akan jatuh sakit atau badan menjadi kurus dengan pandangan yang tidak segar atau lesu

2. Tidak makan sama sekali
Seperti halnya diet yang padat, diet dengan tidak makan sama sekali adalah salah satu kesalahan besar. Diet ertinya mengatur pola makan bukan tidak sama sekali memakan makanan apapun.

3. Memperbanyak pengambilan protein
Diet dengan menambah pengambilan protein dalam tubuh anda juga dinilai tidak baik. Protein memang baik dan sihat, tetapi mengambilnya secara berlebihan ketika sedang melakukan diet tentu tidak baik. Elakkan makan makanan yang mengandungi protein secara berlebihan seperti kacang soya dan susu.

4. Bergantung pada suplemen makanan
Saat sedang melakukan diet, biasanya anda digalakkan mengambil suplemen makanan untuk mencegah rasa lapar yang kerap datang ketika sedang melakukan diet. Tambahan ini hanya sebagai pilihan, tetapi anda tidak boleh bergantung pada suplemen makanan.

No comments

Powered by Blogger.