5 Ciri-Ciri Yang Anda Perlu Ketahui Sebelum Membeli Google Pixel



Tidak dapat dinafikan, telefon bimbit terbaru milik Google yang bernama Pixel adalah salah satu telefon pintar terbaik tahun 2016.

Tampil dengan perkakasan, ciri-ciri, dan software terkini, Google berjaya membuat banyak pengguna telefon pintar kagum.

Selain Daydream VR dan Google Assistant, kira-kira ciri apalagi yang Google bawa di dalam telefon bimbit terbaru keluaran Google ini?

Berikut adalah ringkasan ciri-ciri di Pixel yang layak anda ketahui.

1. Mengoptimumkan Ciri-ciri Shortcut di Aplikasi

Ikon aplikasi yang Google paparkan di Pixel kini lebih pintar. Mengamalkan ciri-ciri 3D Touch yang Apple perkenalkan, anda kini boleh menggunakan ciri-ciri di aplikasi tanpa perlu membuka aplikasi terlebih dahulu.

Ambil contoh Google Maps. Cukup dengan tekan aplikasi beberapa saat, anda boleh terus menggunakan aplikasi navigasi andalan milik Google ini.

Malangnya, pada masa ini masih baru beberapa aplikasi sahaja yang sudah menyokong ciri baru ini. Akan tetapi, dengan berjalannya waktu para pemaju aplikasi pun akan mengintegrasikan ciri-ciri tersebut ke aplikasi buatan mereka.

2. Auto Ganti Wallpaper Setiap Hari

Salah satu ciri kegemaran yang ada di dalam Pixel Launcher adalah kemampuan untuk memilihwallpaper baru.

Selain menghadirkan pilihan wallpaper yang lebih pelbagai, kini kamu boleh mengatur automatik kertas dinding setiap harinya.

Dengan ini, mod skrin utama smartphone pun akan selalu terlihat berbeza dan tidak membosankan.

3. Transfer File Lebih Mudah

Ingin lebih wujud dalam pasaran telefon bimbit dunia, Google rasmi memperkenalkan smartphone terbarunya yang bernama Pixel.

Tampil sebagai 'senjata' baru Google untuk menghadapi gempuran Apple dengan iPhone 7 dan iPhone 7 Plus, Pixel memang sebuah telefon bimbit yang cukup menggoda bagi pengguna garis keras iPhone sekalipun.

Untuk itu, Google menyertakan adapter yang bernama 'Quick Switch' di dalam setiap pakej jualannya. Cukup dengan menyambung iPhone ke Pixel dengan menggunakan adapter yang tersedia, anda pun boleh langsung memindahkan file yang ada di dalam iPhone dengan cepat dan mudah.

4. Kuasa Bateri Yang Panjang Jangka Hayat

Bimbang kuasa bateri telefon bimbit Pixel tidak menyokong kehidupan seharian kamu? Untuk mengatasi hal tersebut, Google menghadirkan beberapa ciri agar bateri telefon bimbit Pixel milik kamu lebih tahan lama.

Salah satu ciri-ciri tersebut adalah Battery Saver. Apabila ciri ini dihidupkan, Battery Saver akan secara automatik aktif apabila kuasa bateri telefon bimbit sudah mencapai had 5% atau 15%, bergantung dari batas yang kamu tetapkan.

5. Balas Mesej Dari Pemberitahuan yang Masuk

Dengan ciri ini, anda boleh membalas mesej melalui pemberitahuan tanpa perlu membuka aplikasi mesej. Selain lebih mudah dan cepat, ciri-ciri ini pun boleh menjimatkan masa. Saat membalas hanya perlu pilih option Reply dan tekan hantar.

Semoga berguna untuk anda sebelum membuat pembelian Google Pixel!

No comments

Powered by Blogger.