Kebaikan Minum Air Lemon Panas Atau Sejuk

                   Kebaikan Minum air Lemon Panas Atau Sejuk

Lemon sememangnya amat bagus untuk sistem tubuh badan. Selain sangat diuretic (iaitu merangsang pengeluaran air kencing),  lemon juga mempunyai agen mencegah dan mengubati kanser. Tetapi dengan syarat mestilah dipanaskan untuk mengeluarkan Lycopene yang sangat baik dan bermanfaat itersebut. Jika hanya sekadar memerah lemon kedalam minuman yang sejuk je, kita hanya akan mendapat kebaikan vitamin C sahaja. Antara Kebaikan Minum air Lemon Panas Atau Sejuk adalah:

                Kebaikan Minum air Lemon Panas Atau Sejuk

Air Lemon Panas

1. Minum air lemon panas boleh mengekalkan kesihatan dan membuatkan anda hidup dengan lebih lama. (insyaallah)

2. Minum air lemon panas juga boleh membunuh sel-sel kanser. Ini kerana kepahitan yang ada dalam air lemon panas adalah bahan untuk membunuh sel-sel kanser. Selain itu air lemon panas juga boleh mengawal pertumbuhan kanser tumor.

3. Air lemon panas juga boleh membantu melegakan tumor dan bengkak.

4. 2-3 hirisan lemon apabila dicelupkan ke dalam 1 gelas air panas boleh menjadi air alkali. Air alkali ni amat sesuai untuk diminum dikala anda merasa keletihan, mabuk, pening dan muntah-muntah.

5. Citric acid dan C Polifenol yang terdapat didalam jus lemon juga dapat menstabilkan tekanan darah, menyebabkan pengaliran darah menjadi sempurna dan mengurangkan terjadinya penggumpalan.

6. Minum air lemon panas juga boleh mencegah berlakunya darah beku.

7.  Minum air lemon panas juga dapat melawaskan pembuangan air kencing.

jadi tambahkan air panas dengan 2-3 hirisan lemon. Jadikannya sebagai minuman harian.

Air Lemon Sejuk

1. Minum air lemon sejuk dapat memenuhi keperluan Vitamin C anda. Ini kerana lemon  sememangnya mempunyai banyak vitamin C.

2.  Lemon juga amat bermanfaat untuk memperbaiki sistem pencernaan, yang dimana ianya akan membantu tubuh untuk menyerap kalsium dengan lebih baik. Penyerapan kalsium dapat membantu dalam proses penurunan berat badan, ini kerana kalsium yang disimpan dalam sel lemak. Semakin banyak kalsium dalam sel-sel lemak tubuh Anda, maka semakin mudahlah untuk membakarnya.

3. Vitamin C juga dapat meningkatkan sistem kekebalan tubuh badan kita, iini kerana  ianya dapat membantu mencegah penyakit jantung koroner, dan menurunkan risiko stroke, katarak dan sakit urat.

haa itu adalah kebaikan minum air lemon panas atau sejuk. Selamat mencuba!

No comments

Powered by Blogger.