Sinopsis Drama Menantu Ting Tong Slot Dahlia (TV3)

                                            Menantu Ting Tong

Drama terbaharu Menantu Ting Tong akan menemui penonton di slot Dahlia TV3. Menemukan Azrel Ismail dan Nur Ruhainies sebagai pelakon utama. Drama terbitan Enuja Production Sdn Bhd itu diarahkan oleh Nazir Jamaluddin. Akan disiarkan bermula 15 Julai 2015, setiap hari Jumaat hingga Ahad, pukul 6.58 petang malam di TV3.

JUDUL : MENANTU TING TONG
EPISOD : 20 episod
TARIKH TAYANGAN : 15 Julai 2016
HARI / MASA : Jumaat hingga Ahad, 6.58 petang
SIARAN : Slot Dahlia TV3
SKRIP : Eja Lorena
PENGARAH : Nazir Jamaluddin
TERBITAN : Enuja Production Sdn Bhd
PELAKON : Azrel Ismail, Nur Ruhainies, Mitilda, Ben Amir, Amyza Aznan, Tash Yong, Aleza Shadan, Zarina Zainuddin, Arriff Sumbu, Ain Sufia, Amai Kamarudin, Zulkifli Mohd Salleh

WATAK PELAKON

Azrel Ismail sebagai Luqman
Nur Ruhainies sebagai Marsha
Ben Amir sebagai Mikhail
Amyza Aznan sebagai Latifah
Aleza Shadan sebagai Puan Rozie
Duerra Mitilda Amir sebagai Aina
Tash Yongsebagai Fatiha
Ain Sufia sebagai Hawa
Ariff Sumbu sebagai Atok Ismail

SINOPSIS MENANTU TING TONG

Marsha rimas apabila diarahkan untuk bergaya macam-macam stail. Sudahnya dia pula yang marah dan meleteri 'Director Photography' dan barisan juri yang tak habis-habis mengarahkannya.

Marsha memperkenalkan Julia kepada mummynya. Julia adalah bekas senior kolej yang rapat dengannya dulu dan merupakan anak Dato Tarmizi. Bila dengan anak Dato, mulalah Puan Rozie terdetik untuk kenalkan Julia dengan Mikail. Marsha memikirkan bagaimanakah teknik untuk membuatkan Mikail jatuh cinta dengan Julia sebab bukan mudah untuk abangnya itu sukakan seseorang wanita.

Marsha meluru datang menuduh Luqman lelaki penipu yang ingin pukau wanita untuk ambil kesempatan. Julia terkejut, sangkanya Luqman adalah Mikail, Luqman terpinga-pinga dan minta pnejelasan sebaliknya dia dipukul bertalu-talu dengan handbag oleh Marsha dan Julia. Luqman terpaksa melarikan diri. Luqman tiba di pejabat dalam keadaan yang serabai membuatkan semua staf kehairanan.

                               Menantu Ting Tong
  
                               Pelakon Menantu Ting Tong


Sumber: myinfotaip

No comments

Powered by Blogger.