4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam

4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam|Ketika datang ke dunia Blade Runner, misteri selalu lebih baik daripada penyelesaian. Sebahagian daripada mengapa sekuel seperti Blade Runner 2049 walaupun wujud adalah kerana filem asal meminta begitu banyak persoalan keras dan memberi sedikit jawapan konkrit yang terus berlanjut dengan filem baru.

4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam

Untuk bersikap adil, Blade Runner 2049, pengarah, Denis Villeneuve merasakan ia mempunyai lebih banyak jawapan kepada soalan-soalannya yang lebih besar daripada asal Ridley Scott pada tahun 1982.

Berikut adalah 4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam:

1. Adakah Deckard (Harrison Ford) Replicant?

4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam
Harrison Ford

Ini adalah soalan Blade Runner untuk menamatkan semua soalan Blade Runner, dan yang masih belum dijawab dalam Blade Runner 2049. Sebagai contoh, peminat akan bertanya "Jika Deckard adalah Replicant, bagaimana dia dapat hidup 30 tahun kemudian?" Blade Runner 2049 memperkenalkan konsep Nexus 8, model baru Replicant dengan jangka hayat yang dilanjutkan.

Kemudian, sepanjang masa skrin Deckard dalam filem itu, dia pasti seorang manusia dalam setiap tindakannya. Sebagai contoh, dia tidak melompat melalui tembok untuk melarikan diri di Las Vegas, bersama sahabat replikanya K, atau dikenali sebagai Joe (Ryan Gosling) dengan mudah.

Kemudian ada anak perempuan Deckard. Filem itu mendedahkan bahawa Tyrell, pencipta Replicants yang direka khas untuk Rachael mempunyai keupayaan untuk menghasilkan semula.

2. Adakah Joe kekal mati?

Pada saat akhir filem Blade Runner 2049, ketika Deckard akhirnya bertemu dengan anak perempuannya, anda melihat Joe berbaring di tangga dan seolah-olah mati. Adakah Joe benar-benar kekal mati atau masih hidup?

3. Bagaimanakah seorang Replicants mempunyai bayi?

4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam

Namun, ini adalah soalan yang anda tertanya-tanya tetapi tidak berfikir sebenarnya boleh dijawab. Apa yang kita tahu ialah Tyrell, pencipta asal Replicants menggambarkan cara untuk melahirkan, tetapi menyimpannya cara dengan sangat rahsia. Tidak tahu sama ada ibu memerlukan DNA manusia atau jika kerja DNA Replicants. Apa yang anda tahu ialah penemuan Tyrell adalah sesuatu yang Wallace (Jared Leto) mahu mengeksploitasi keuntungannya tetapi disebalik itu yang sebenar mungkin tidak akan dijelaskan.

4. Apakah maksud disebalik tarikh 6 Oktober 2021?

4 Sebab Kenapa Anda Perlu Tonton Filem Blade Runner 2049 di Pawagam

6/10/21? Nombor-nombor ini ditulis di atas pokok di ladang Sapper Morton, di sebelah mana anda tahu Rachael dikebumikan, dan kuda-kuda Deckard diukir untuk anak perempuannya. Blade Runner 2049 tidak pernah memberitahu kita apa maksud nombor, tetapi ia membawa maksud lain bahawa hari Ana dilahirkan, dan hari Rachael mati.

Bagi yang belum tonton, anda wajib datang ke pawagam untuk tonton sendiri filem Blade Runner 2049. Secara kesimpulan, boleh saya beri rating 9/10 untuk filem ini!

6 comments:

  1. mmg xdptlah nk p pawagam.. huhu.. tq info..

    ReplyDelete
  2. Pelakon2 hebat dlm FileMaker ni mesti best

    ReplyDelete
  3. Saya peminat filem fantasy ini. Blade Runner suatu filem yang hebat. Jika pada tahun 1982, Blade Runner muncul pertama kalinya. Muncul dengan hero Harison Ford. Filem yang pertama ini digarap dengan baik dari segi set dan jalan cerita, cuma tergantung pada babak akhir jalan cerita. Kini muncul sambungan Blade Runner 2048 yang membongkar apa yang telah berlaku selepas filem pertama tersebut tergantung.

    Pada saya, saya lebih berminat Blade Runner versi arahan Repley berbanding yang terbaru ini. Versi terbaru lebih banyak bercakap dari aksi. set yang gelap dan mencelarukan pemikiran penonton. Ini cuma respon saya selepas menonton.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.