Review Filem It 2017

Review Filem It 2017|AKHIRNYA filem genre seram/thriller paling dinanti-nanti tahun 2017, ‘It’ kini bakal ditayangkan bermula Khamis ini. Filem It arahan pengarah Andy Muschietti merupakan adaptasi novel Stephen King pada tahun 1990 yang memang sangat berkesan. Apa yang menarik disebalik filem seram It ini? Adakah Pennywise the Dancing Clown benar-benar menakutkan? Apakah kisah disebalik kumpulan The Losers's Club. Nak tahu lebih lanjut mengenai jalan cerita filem It ini? Jom teruskan membaca dibawah...


Review Filem It 2017

Berkisar suasana dari tahun 1950-an hingga akhir tahun 1980-an, filem ini merentang kira-kira sembilan bulan di perbandaran roughneck Derry, Maine, bermula dengan pembunuhan seorang kanak yang dikenali sebagai George (Jackson Robert Scott) yang baru berusia enam tahun. Berlarutan dengan rasa tidak puas hati pada kanak-kanak ketika ia mengikuti bot kertas ke dalam saliran ribut, di mana dia ditemui oleh makhluk jahat yang memanggil dirinya sebagai Pennywise the Dancing Clown (Bill Skarsgard).


Beberapa bulan kemudian, Bill (Jaden Lieberher), abang kepada George yang dilanda rasa bersalah kerana menghantar George keluar sendirian, adalah yang terakhir yang masih memegang harapan sia-sia mencari dia hidup. Beberapa kanak-kanak yang lain telah hilang, dan sebagai rehat sekolah untuk musim panas, Rang Undang-Undang mengarang kumpulan kawan dorky untuk membantu meninjau aliran berdekatan untuk petunjuk.



Review Filem It 2017

Kumpulan yang dinamakan "The Losers Club," adalah sekumpulan kanak-kanak berusia 11 tahun yang tinggal di bandar Derry, Maine. Kumpulan ini secara beransur-ansur tumbuh untuk memasukkan Ben (Jeremy Ray Taylor), seorang budak baru yang malu yang menghabiskan masa di perpustakaan, dan Mike (Chosen Jacobs) seorang penyendiri di sekolah yang juga muncul untuk menjadi satu-satunya kanak hitam di bandar.


Walau bagaimanapun, gangguan terbesar itu adalah dengan menambah Beverly (Sophia Lillis), watak tomboy yang sangat yakin untuk melarikan diri dari kehidupan rumahnya yang kesat.



Review Filem It 2017

Tanpa mereka sedari, mereka bakal merungkai misteri kehilangan kanak-kanak yang berlaku setiap 27 tahun di bandar Derry. Adakah Bill dapat bertemu kembali dengan adiknya, George?


Apa yang lebih menarik lagi filem It ini bakal ada sekuel untuk Part Two. Memang sangat dinantikan akan datang! Secara kesimpulan, boleh saya beri rating 9/10 untuk filem It ini. You'll float too!


8 comments:

  1. Nak tengok movie ni jugaaaaakkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kna gi tengok eeca...mmng seram dan bnyak aksi terkejut

      Delete
  2. baca review nie nampak filem nie sangat menarik.. maybe nanti boleh tengok kot.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kna gi tngok kak sha...mmng citer die best..bnyak aksi terkejut

      Delete
  3. Rating 9/10 memang tinggi tu. Kalau baca jalan cerita macam biasa je. kisah culik bunuh, misteri kehilangan kan. tapi bila tgk rating tinggi tu rasa macam nak pi tgk lak. saye pun minat je jugak genre seram /thriller ni. :)

    ReplyDelete
  4. memang seram cerita ni.. huhuhu.. tak sabar nak tunggu part two :D

    ReplyDelete

Powered by Blogger.