Review Blog Sii Nurul

Review Blog Sii Nurul|SEBELUM ini Lokman pernah buat review filem mengenai filem seram It. Tapi kali ini ingin membuat kelainan dengan membuat satu review terhadap sebuah blog yang harus anda kunjungi dan 'follow'. Nak tahu apa website/blog tersebut? Bagi yang belum atau sudah kenali boleh anda pergi ke website/blog ini iaitu ciknurul23.blogspot.my. Blog ini merupakan kepunyaan seorang blogger perempuan yang mudah dikenali sebagai Sii Nurul yang berasal dari Kota Kinabalu, Sabah.


Bagi anda yang suka blogwalking dari suatu blog ke blog lain. Anda perlu pastikan kunjungi blog Nurul tersebut. Apa yang menarik diceritakan dalam blog tersebut? Hah! Blog ini mempunyai pelbagai topik dan isi kandungan seperti personal life, review, study, tips, rujukan, blogging, travel dan macam-macam lagi yang amat mempunyai konten yang baik dan menarik untuk dibaca. Setiap penulisan dalam entri yang digarap amat cukup berkesan dan mempunyai unsur SEO Friendly dan niche yang baik.

Antara entri di blog Cik Nurul

Bukan itu sahaja, blog ini juga ringan dan mempunyai kecepatan loading web pada halaman homepage. Bagi anda yang menitikberatkan soal loading web, blog ini adalah antara yang mempunyai loading web yang baik dan tidak memberi masalah ketika loading.

Selain itu, blog Sii Nurul ini juga menggunakan design template 'ThemeXpose' yang cukup menarik, cantik, lebih organize dan mudah dibaca untuk setiap kandungan blog. Dari segi kedudukan dan susunan widget, sidebar, struktur navigasi, font dll amat memberi kelebihan dan tarikan kepada pengunjung ke blog tersebut. Perhatikan dari header hingga footer sangat nice dan cantik. Nak tahu apa yang menarik disini, boleh sendiri blogwalking atau terjah ke ciknurul23.blogspot.my.

Baik! Apa yang boleh diperbaiki dalam blog Sii Nurul adalah pertama boleh bina 2 atau 3 internal link dalam setiap entri dibuat. Yang kedua, boleh perbaiki pada susunan gambar dalam entri yang sepatutnya didahului dengan membina sedikit ayat kemudian baru diletakkan gambar dibawah. Lebih friendly dan optimise!
Header Blog

Dikesempatan ini, ingin saya katakan setiap blog mempunyai kekuatan dan kelemahan masing-masing. Anda sendiri pon boleh memberi andaian mana blog yang bagus ataupun tak. Bagi yang ingin membuat sebarang any review (paid/gift), pengiklanan, collaborations dan sebagainya boleh direct ke email nurulatikayunus@gmail.com atau ke laman fb https://web.facebook.com/siinurul23

14 comments:

  1. First time baca review blog yang details.. betul2 kaji ni.. *thumbs up*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi...mmng kaji sblum nk buat review ni

      Delete
  2. Nice review Lokman. Nanti boleh review blog Bal pulak. Heheheheh

    ReplyDelete
  3. Bestnya dapat review! *_*

    Anyway, Assalammualaikum dan haii! :D
    Untuk pengetahuan awak, Nisha sudah tag awak untuk satu segmen ya <3
    Segmen itu sangat simple dan ada hadiah yang merupakan hadiah misteri serta wang. B)
    Jemputlah join yaa bila ada masa nanti ^^
    Lagi ramai lagi meriah! hehe :*

    http://hadiahbintangjatuh.blogspot.my/2017/09/segmen-paling-mudah-menang-hadiah.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best2..nk review bleh pm
      Nnti lokman join ye...

      Delete
  4. Amboi rajin betol buat review untuk blog orang.. Taknak buat review untuk blog aku ke .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh la sikit2 wat review blog skrg...bleh pm

      Delete
    2. hahahaha nak aku pm kat mana bro.

      Delete
  5. Wah, review yang begitu detail.. Akak pun selalu jengah blog Sii Nurul nie and she is very friendly girl.. =)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.