Cara Mudah Dapat Kerja Selepas Graduate

Cara Mudah Dapat Kerja Selepas Graduate|BAGI anda yang kini berada dihujung tahun pembelajaran tak kiralah dimana tempat anda belajar wajib baca dan kongsikan kepada semua rakan-rakan anda yang baru habis belajar atau pun untuk yang masih mencari kerja. Bagaimana cara mudah dapat kerja selepas "Graduate"? Apakah tips yang boleh memudahkan anda dapat kerja selepas graduate?

Cara Mudah Dapat Kerja Selepas Graduate

Tips Selepas Graduate

Berikut dikongsikan maklumat berkaitan Cara Mudah Dapat Kerja Selepas Graduate yang anda boleh cuba:

1. Jangan sesekali buang masa, cepat-cepat minta original transkrip dan surat tamat belajar daripada universiti yang anda belajar

2. Kerja part-time untuk menampung kos kehidupan anda semasa mencari kerja tetap ini penting kerana kebanyakkan kerja tetap berada di kawasan-kawasan bandar yang memerlukan kos untuk anda.

3. Kemaskini resume & cover letter anda

Teknik / Cara Mohon Kerja

1. Membuat Permohonan Secara Online

Banyak laman sesawang pencarian kerja secara online yang menawarkan pelbagai peluang pekerjaan yang anda boleh mohon. Sebagai fresh graduate anda wajib tahu cara dan kenal pasti laman-laman web ini.

2. Sertai Karnival Kerjaya

Kalau anda nak tahu boleh ja satang mendapatkan job di karnival kerjaya yang dijalankan di seluruh negeri. Anda boleh follow page kami dan on notification dekat facebook jadi anda tidak akan terlepas mana-mana jobsfair yang akan diadakan dimalaysia.

3. Cari Jawatan Kosong di Surat Khabar

Walaupun tak banyak syarikat yang mengiklankan jawatan kosong di surat khabar, tapi bagi anda yang betul-betul terdesak perlukan pekerjaan. Oleh itu, start beli surat khabar yang banyak jawatan kosong seperti The Star atau metro.

Semoga perkongsian ini dapat membantu anda mencari pekerjaan selepas anda sudah graduate!

5 comments:

  1. Semasa belajar pun kena start awal untuk prepare kerjaya selepas graduate. Waktu cuti sem carilah kerja yg relevan utk penuhkan masa. Pastu buat latihan industri untuk satu sem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu munirah perlu start plan awal 2 lagi...

      Delete
  2. rezeki milik ALLAH,moga dipermudahkan dalam mencari nya.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih untuk tips nya . Sangat membantu .

    ReplyDelete

Powered by Blogger.