5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha

5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha|MENJADI trending kejelitaan pelakon cantik bernama Hannah Delisha dalam drama terbaru Mencintaimu Mr. Photographer bergandingan pelakon hebat iaitu Syafiq Kyle. Kejelitaan pelakon baru Hannah Delisha yang memegang watak Aira dalam Mencintaimu Mr. Photographer mencuri perhatian peminat setia drama bersiri itu. Berasal dari Singapura, Hannah bergandingan dengan Syafiq Kyle sebagai teraju utama dalam drama bersiri arahan sutradara Eyra Rahman.

Baca juga:
Biodata Penuh Hannah Delisha

5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha

Memandangkan masih ramai peminat yang tidak mengenali bakat baru  yang ada berwajah jelita ini. Disini saya akan senaraikan 5 fakta menarik mengenai Hannah Delisha:

5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha

1. Nama sebenar gadis berdarah campur ini ialah Hannah Adlina Blackburne Birch. Berusia 21 tahun, ibunya berketurunan Melayu Singapura manakala ayahnya berasal dari England.

2. Di sebalik wajah jelita persis gadis mat salih, Hannah menggemari masakan Melayu. Gadis ini gemar menikmati masak lemak cili padi, asam pedas, ulam-ulaman dan sambal, terutamanya sambal petai.

3, Hannah mula melibatkan diri dalam dunia hiburan di Singapura sebagai seorang penyanyi. Menganggotai kumpulan duo Delisha, gadis ini menjadikan nama ‘Hannah Delisha’ sebagai nama komersial dan panggilan itu kekal sehingga kini. Hannah juga baru sahaja muncul dengan single terbarunya yang berjudul Tak Perlu Kata Apa-Apa.

4. Hannah menghidap penyakit asthma semenjak kecil. Paling teruk, Hannah diserang asthma ketika berusia 10 tahun dan terpaksa dikejarkan ke hospital. Sehingga kini, sakit tersebut boleh dikawal dan Hannah menggunakan ‘inhaler’ jika diserang asthma.

5. Wajah cantik Hannah mendapat perhatian penerbit drama Mencintaimu Mr. Photographer ketika dia menghadiri sesi temubual mempromosikan single terbarunya di program AM Live Astro pada awal tahun ini. Mencintaimu Mr. Photographer merupakan drama bersiri pertama Hannah di Malaysia. Sebelum ini, Hannah banyak membintangi drama bersiri di Singapura.

5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha

5 Fakta Menarik Mengenai Pelakon Cantik Hannah Delisha


Jangan lupa saksikan drama bersiri Mencintaimu Mr. Photographer yang mula bersiaran pada 3 Julai, setiap Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam di Astro Ria (104) dan Astro Ria HD (123)!

2 comments:

Powered by Blogger.