Cara Booking Hotel di Agoda Dengan Mudah

BAGAIMANA cara booking hotel di Agoda dengan mudah! Mudah saja! Disini saya akan memberikan tutorial cara booking hotel dengan mudah di Agoda. Bagaimana caranya?

Cara Booking Hotel di Agoda Dengan Mudah

Booking hotel secara online melalui Agoda sangat bermanfaat bagi anda. Di samping anda tidak susah payah perlu keluar rumah, anda juga akan mendapat diskaun pada hotel-hotel tertentu. Dijamin harga booking hotel melalui talian jauh lebih murah daripada anda harus datang terus ke tempat. Di samping murah, proses booking hotel juga sangat cepat dan terus confirmed.

Cara Booking Hotel di Agoda Dengan Mudah 

Pertama kali taip nama bandar tujuan berikut tarikh yang diinginkan pada bahagian carian 'Searchbox Agoda'. Misalnya bandar Kuala Lumpur atau Bali, kemudian tekan butang Search dan anda akan dibawa pada halaman baru. Kemudian kalau yang anda taip tadi Kuala Lumpur. Di laman tersebut selain kota Kuala Lumpur di bawahnya terdapat banyak bandar bandar di dunia dengan jumlah ulasan hotel di sebelah kanan.

Anda langsung scrol ke bawah sampai jumpa alamat hotel yang ada di Kuala Lumpur. Pilih salah satu yang anda mahu. Kemudian anda akan dibawa pada laman Which room rate would you like Pada halaman Which Room Rate Would You Like pilih lokasi hotel dan harganya seperti anda inginkan, kemudian tekan butang Bookit yang terdapat pada bahagian kanan harga.

Kemudian anda akan dibawa pada halaman baru iaitu GUEST AND PAYMENT DETAIL disini terdapat 4 bagian iaitu:

1-Bahagian kotak GUEST FIRST NAME isi nama depan anda Bilah kotak GUEST LAST NAME isi nama belakang anda

2-Bahagian kotak COUNTRY OF PASSPORT isi Malaysia

3-Bahagian kotak SELECT PAYMENT METHOD. Isi cara pembayaran seperti Paypal, Creditcard atau ATM Kemudian tekan continue


4-Seterusnya anda akan dibawa pada laman CONTACT DETAIL laman ini tidak boleh kosong, kerana nanti akan dipakai pengesahan bayaran yang anda lakukan. Jadi harap diisi semua yang diminta, mulai dari email sampai nombor telefon. Kemudian tekan continue. Tahap selanjutnya adalah melakukan pembayaran sesuai dengan kaedah pembayaran yang anda pilih. Setelah anda yakin tekan continue dan selesai biasanya kurang dari 5 hingga 10 minit pada e-mel anda akan menerima pemberitahuan kod booking atau baucar. Kod tersebut jangan sampai hilang dan boleh anda cetak untuk kemudian hari diberikan pada petugas hotel saat check in.

Semoga dapat membantu anda ketika membuat booking hotel di Agoda!

No comments

Powered by Blogger.