5 Tempat Menarik Bercuti di Thailand

TAHUKAH anda tentang tempat menarik ada di Thailand? Thailand atau Negeri Gajah Putih, hari ini kita akan melayari pelancongan menarik yang ada di negara jiran tersebut. Tentunya mempunyai daya tarikan dan keindahan alam tersendiri. Jom lihat tempat menarik ada di Thailand dibawah!

                 Image result for phuket

5 Tempat Menarik Bercuti di Thailand

1-Chiand Mai

Chiand Mai amat sinonim dengan tempat membeli-belah yang terbaik ada di Thailand. Di sini anda boleh mendapatkan pelbagai jenis barangan hanya dengan wang 1 dolar sahaja. Pasar ini dibuka mulai pukul 05.00 sampai dengan tengah malam.

Dengan panorama bangkok yang indah dan pelbagai tempat untuk di kunjungi, Chiand mai menjadi salah satu tempat pelancongan yang cukup recommended untuk bercuti di Thailand. Kerana lokasi dekat pasar inilah, yang membuat Chiand mai ramai untuk di kunjungi.

2-Krabi

Krabi adalah salah satu pulau yang ada di Thailand dan mempunyai pantai dengan panorama yang menawan dan pulau-pulau cantik di sekelilingnya. Kerana pesona keindahannya inilah Krabi menjadi magnet yang boleh menarik para pelancong untuk datang dan harus dikunjungi.

Pemandangan pantai yang eksotik akan menambah para pelancong yang hadir untuk menikmati percutian di pulau ini. Air laut yang biru menambah senarai pantai yang wajib dikunjungi oleh pelancong ketika berkunjung ke Thailand.

                 Image result for krabi

3-Phuket

Salah satu yang terkenal di Thailand adalah Phuket. Pantai pasir putihnya memukau, sehingga pengunjung tertarik untuk menikmati pesonanya. Phuket juga digelar mutiara dari selatan.

Dengan menikmati keindahan alam yang sangat memukau, tentunya pelancong akan terus datang untuk menikmati keindahan alam di Phuket, Thailand.

4-Phu Thap Boek

Suatu tempat di Thailand dengan cuaca yang dingin setiap tahunnya. Di Phu Thap Boek, tanaman dapat tumbuh dengan subur dan hawanya sangat sejuk. Tempat ini akan diselimuti kabut ketika pagi dan dikelilingi awan.

Phu Thap Boek mempunyai keindahan pergunungan yang asli dan udara yang sejuk, sangat sesuai bagi pelancong yang ingin berhenti sejenak dengan hiruk pikuk bandar yang bising.

                   Image result for Phu Thap Boek

5-Khao Kho

Keindahan alam Khao Kho sangat memikat. Berada di Phetchabun, Thailand. Pelancongan ini masih berkaitan dengan alam yang asli. Khao Kho adalah tempat pelancongan di mana pengunjung akan berada seperti di atas langit. Pemandangan di Khao Kho yang begitu cantik akan terus memikat pelancong.

Dengan di kelilingi oleh bukit dan pokok-pokok yang cukup rendang, akan membuat suasana Khao Kho lebih sejuk dan bebas dari pencemaran.

Bagi anda yang ingin pergi bercuti, anda boleh buat pilihan pergi bercuti tempat menarik ada di Thailand! Satu lagi dekat pulak dengan negara Malaysia!

2 comments:

Powered by Blogger.