5 Tempat Terbaik Di Dunia Untuk Melihat Bintang

TAHUKAH anda aktiviti melihat bintang pada waktu malam agak menyeronokkan bagi sesetengah orang kerana tertarik akan kecantikkan bintang itu sendiri. Kali ini saya ingin kongsikan 5 tempat terbaik di dunia untuk melihat bintang. Anda ingin tahu dimanakah tempat tersebut, jom lihat dibawah!

5 Tempat Terbaik Di Dunia Untuk Melihat Bintang

5 Tempat Terbaik Di Dunia Untuk Melihat Bintang

1. Kakslauttanen Glass igloos, Finland

Sebuah desa bernama Igloo di Kakslauttanen, Finland dapat menjadi tempat terbaik bagi anda untuk mengamati Northern Lights dari sebuah bilik mewah. Setiap bilik membolehkan anda memandangi bintang.

2. 7th Room Treehotel, Sweden

Terletak di Northern Sweden, Snøhetta 's 7th Room Treehotel membolehkan para pencinta alam untuk tidur di antara pokok-pokok. Selain interior yang selesa, rumah pokok ini mempunyai teres jaring yang boleh digunakan untuk menikmati pemandangan bintang di malam hari.

3. Lion Sands Game Reserve, Afrika Selatan

Bercuti di Sabie Sand Reserve mempunyai pemandangan alam dan kemudahan yang mewah. Walaupun resort ini menawarkan bilik tradisonal, para tetamu boleh memilih untuk tidur di luar dengan 4 katil yang selesa.

4. Estate Bungalow, Sri Lanka

Terletak di antara hutan hujan Sri Lanka, tempat ini menawarkan tempat penginapan yang minimalis dan moden bagi anda yang mahukan kesendirian.

5. Icehotel, Sweden

Tidur di antara salji mungkin terdengar sangat tidak menarik bagi anda, namun Icehotel di Sweden menjanjikan sebuah pengalaman yang menyenangkan. Icehotel menawarkan 20 suite, bar, dan galeri seni dengan pemandangan menakjubkan Northern Lights yang berkilauan.

2 comments:

Powered by Blogger.