Cara Mengetahui Teman Yang Unfollow Instagram Anda


Kini, media sosial seperti Instagram, seakan menjadi gaya hidup tersendiri bagi sebahagian besar pengguna internet dari pelbagai usia.

Tidak hanya berguna untuk berkomunikasi atau berkongsi kegiatan harian, media sosial juga boleh menjadi sumber rezeki.

Seperti misalnya, dengan jumlah follower Instagram yang banyak, boleh mendapat tawaran endorse dan lain sebagainya.

Instagram sendiri memberikan banyak ciri-ciri menarik, seperti memberi pemberitahuan apabila mendapat follower baru, atau ketika ada yang meninggalkan komen.

Tapi sayangnya, hingga saat ini Instagram belum mempunyai pemberitahuan untuk menunjukkan siapa yang unfollow akaun kita.

Di Google Play Store, cari aplikasi bernama "InstaFollow for Instagram". Aplikasi ini boleh didapatkan secara percuma dengan besar file yang tidak sampai 1MB. Setelah itu, download dan install aplikasi tersebut.

Selepas memuat turun dan meng-install aplikasi "InstaFollow for Instagram", jalankan aplikasi tersebut. Login dengan menggunakan akaun instagram, dan beri kuasa pada aplikasi untuk mempunyai kawalan penuh.

Pihak berkuasa ini diperlukan kerana nantinya aplikasi akan menjalankan beberapa sistem yang tak boleh dijalankan secara normal melalui aplikasi Instagram.

Dengan aplikasi "InstaFollow for Instagram", tak hanya akan memaparkan dan memberi pemberitahuan bila ada yang mem-follow, meng-unfollow, atau memberikan komen dan "heart".

Aplikasi ini juga boleh menunjukkan aktiviti akaun instagram, mulai dari percentage pertambahan follower hingga berapa banyak follower yang tak lagi mengikuti akaun Instagram selama kurun waktu tertentu.

Juga ditunjukkan siapa saja follower yang kerap meninggalkan komen tanpa memberikan Heart, atau sebaliknya. Aplikasi ini merupakan langkah paling mudah untuk mengetahui siapa yang unfollow Instagram kamu.

Selamat mencuba!

2 comments:

  1. Akak guna juga apps ni.. Leh kesan sape unfollow kite.. Hehe..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.